Wanneer ben je geslaagd?

Wanneer ben je geslaagd?

Na het theorie examen wordt de uitslag direct op het scherm getoond. Hieronder lees je hoeveel fouten je per onderdeel tijdens het examen maximaal mag maken om te kunnen slagen. 

Gevaarherkenning

Gevaarherkenning is het eerste onderdeel van het theorie examen en tijdens dit onderdeel mag je maximaal 12 van de 25 vragen fout beantwoorden. Dit lijkt misschien veel, maar toch zakken de meeste kandidaten op dit onderdeel. Onderschat dit dus niet!

Verkeersinzicht en verkeersregels

Verkeersinzicht en verkeersregels is het tweede onderdeel van het examen en bestaat uit 40 vragen. Van de 40 vragen mag je er maximaal vijf fout beantwoorden.

Je mag dus redelijk wat fouten maken tijdens het examen, maar zorg dat je tijdens het maken van de oefenexamens hier flink onder zit. Zo heb je tijdens het officiële auto theorie examen wat speling. Bekijk hier de oefenexamens die voldoen aan de CBR methodes.

Geslaagd voor het auto theorie examen

Ben je geslaagd voor het theorie examen? Gefeliciteerd. Je uitslag wordt automatisch geregistreerd bij het CBR. De volgende stap is het behalen van je praktijkexamen. Het theoriecertificaat blijft anderhalf jaar geldig, dus zorg dat je binnen deze termijn je praktijkexamen hebt behaalt.

Gezakt voor het auto theorie examen

Is het niet gelukt om te slagen voor het examen? Dat is zeer spijtig. Zorg er in ieder geval voor dat je onthoudt wat je fout hebt gedaan. Dit kun je na het examen terug zien op het scherm en kun je gebruiken bij het voorbereiden op het volgende examen.

Je dient dus opnieuw aan te melden voor het theorie examen. Hierbij dien je rekening te houden met de wachttijd. Wij raden aan om dit zo snel mogelijk te doen.